23 Şubat 2013 Cumartesi

MUTLULUK... KİME VE NEYE GÖRE MUTLULUK...



Gözlerinin gülmesi midir?... Yada ufacık titremeler?... Mutluluk nedir bir insanın anatomisinde? 

Mutluluk bir hormondur der bilim adamları. Kimiside adrenalinden gelen olağanüstü duygu diye nitelendirir. Adı yoktur aslında. Mutluluk bir göz mesafesinden atılmış iliklerine kadar ısıtan ateş topudur. 

Neye, ne zaman ve ne şekilde mutlu olunur bilinmez. Ufacık bir iz, minicik bir kıpırtı hatta bazen bir telefon sesidir mutluluk. Uzak yerlerden gelen ve daimi kalınsın istenen. Ama bilinmez misafirliğin kısa olanı makbuldür. Uzun süren her şeyin büyüsü bozulur.

Bir arkadaşımın söylediği gibi. Mutluluk yakama yapışaçaksa çabuk yapışsın ve giderkende derin bir tebessüm bıraksın. Aynalara baktıkça gülümsemem büyür ve gülümsemem sayesinde yine mutlu olurum. 

Son zamanlarda ufacık hadiselere bile mutlu olmayı öğrendim nedense. Küçücük ışıltılar varmış. Hani vücuduna sim sürersin ve büyüsüne kapılırsın. Işıl ışılsındır. Herkes fark etsin istersin. 

Gözlerimdeki ışıltıyı ellerimin arasına alırım gün gün herkese göstermek isterim. Şimdi gözlerime bak ve söyle içimdeki küçük çocuğun hınzırlığı yanında gözlerimde parlayan duygu ne? 

CEVAP: MUTLULUK...

Ben ışığın varlığını keşfettim ve ışık beni dünya üzerindeki Everest'in zirvesine taşıyor... Bazende Kayıp Atlantis'in dibinde buluyorum gözyaşlarımı. Tutup ellerime alıyorum o berrak tuzlu suyu. Dilimi değdiriyorum hafifçe. İçim burkuluyor. Kalbime eziyet etmemeliyim diyorum. Gözlerimin içine dönüp ışığımın ucundan tutuyorum. Mutluyum işte. Sıcacık bir tebessümün kapı ağzında beklemesi gibi... 

Sonra ışık büyüyor ve anlıyorum ki geçici mutluluklar yaşar insan oğlu. Geçici mutlulukların hepsini bir kap tuzlu suya batırıyorum. Üzerlerine bir miktar limon sıkıyorum. Işıl ışıl parlıyor gözlerim ve mutluluğum bozulmuyor,son kullanma tarihi geçmiyor.

Eğer ufacık bir mutluluğunuz, ya da mutluluk ihtimalleriniz varsa ucundan yakalayın bence. Sakın kalıcı misafirliğe davet etmeyin sık sık ama az az kalsın gönlünüzde. Sonra alışırız mutluluğa o mutluluğun içinde bile mutsuz olmaya başlarız. Acılar yaşandıkça mutluluğun kıymeti daha bir artıyor nedense. Acılarınızın ardından ufacık ışıklarımız olsun gönlümüzce.... 

MUTLULUK MU? 

Evet o hepimizin gözlerinin içinde...Tutup yakalamasını bilene... 

8 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Canım benim ben bugün yani az önce bir mutluluk yaşadım..Aslında biraz buruktu..Ve birazda gizliydi..Paylaşmak istedim ama paylaşamadım..Niye burkuldum onuda anlamadım..Tek bildiğim......
    Bilmiyorum ya..Artık ne bildiğimi de bilmiyorum..Ben güzel bir şeye vesile olduğum için mutlu oldum işte o kadar :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni böyle mutlu eden şeyin ne olduğunu merak ettim mutlu olmana çok sevindim ama niye buruk bir sevinç oldu onu anlamadim ablacim ama birini mutlu etmeden dolayı mutlu oldun galiba ben öyle anladım :)

      Sil
  3. çok güzel yazmışsın canım, emeğine sağlık, şu aralar mutluluk bana çok uzak geliyor sanki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu olabilecek küçücük de olsa bi şeyler bulmalıyız bence. etrafımıza baksak yeter bizi mutlu edecek illa ki bi şey vardır :)

      Sil
  4. Mutluluk çok cömert. Her an hazır ve her yerde.

    YanıtlaSil